+36 20 323 4679
tegyjot@tegyjot.hu

Blog

B-4220 elektromos kerekesszék bemutatása

[fusion_dropcap boxed=”no” boxed_radius=”” class=”” id=”” color=””]A[/fusion_dropcap]lkalmam nyílt egy kislány mindennapos küzdelmeit megismerni. Megkérdeztem az édesanyát, hogy egy elektromos kerekesszék nem javítana a komfortérzetén? Mire közölte, hogy de biztosan, mi több,  a kislány is tudná irányítani, azonban az orvos elutasította mondván, hogy nem tud önállóan ülni.

Kapásból rávágtam, hogy ez így szamárság, mert a kocsi nagyon jól testre szabható. Mivel nekem is van, ezért megkértem anyut, hogy fotózza le a járgányomat, s minden kép alá írok egy-egy kommentet. A kocsi kicsit használt-kopott, amiért ezúton is elnézést… 🙂

Íme a kocsi elől nézetből: a háttámla igény szerinti magasságú, így a fejem búbjáig tart, tehát nem baj, hogy nem tudok ülni. Lábtartója egy darabból van, de igény szerint kérhető a lábanként állítható változat is. Az első két kerék pedig tömör gumikkal szerelt bolygókerék. Előnye, hogy nem kell a felfújogatásával foglalkozni. 🙂

A háttámla 7 szinten állítható, dönthető. Az állítgatás egy kulccsal történik, illetve csavarokkal. A legutolsó lyukba rögzítve a háttámlát gyakorlatilag egy fekvő pozíció születik. Olyan betegeknek ideális, akik nem tudnak ülni (pl én feküdtem a kocsiban, amikor 7 éve kulcscsont törésem volt és nem bírtam függőleges helyzetben lenni). Az érdekesség kedvéért: a pánt alatt  a fekete henger alakú doboz maga a központi fék.

A kocsi hátulja. Középen a fekete doboz rejti a 12 V-os, 36 Ah-s akkumulátort (2 van belőle). Bal és jobb oldalt pedig látható maga a villanymotor. Ez egy nagyon finom szerkezet. Képesek akár egymástól függetlenül is működni. Tipikus példa erre a helyben fordulás. Ilyenkor az egyik hátsó kerék előre forog, a másik pedig hátra. 🙂 Alul a 2 kis kallantyú elfordításával pedig kézi vezérlésére lehet kapcsolni (gy.k. úgy tolható, mint bármely kerekesszék).

Íme az egész kocsi lelke, a vezérlőpult! A pulton egy gumiból készült joystick található, mely igen könnyen mozgatható bármely irányba, akár a kisujj hegyével is. Minden apró mozdulatra gyorsan reagál, illetve a legfinomabb mozgásokra is képes, amit egy kattanással jelez a rendszer (kiold a két hátsó kerék központi fékje). Bal szélen süllyesztve található a ki-be kapcsoló gomb, elől pedig a kürt gombja (ez nem látszik a képen). A potméter pedig a sebesség szabályozásért felel: ha tövig kitekerjük jobbra a kocsi 6-8 km/h csúcssebességre képes. Az akkuk töltöttségét egy 3 színből álló LED sor jelzi: piros, sárga, zöld.

Maga a pult egy sínen mozgatható, beállítható, hogy a leginkább kézreállóbb legyen, emellett magát a pultot is lehet oldalra dönteni.

Az én kocsim alapja a B-4220 típusjelzésű elektromos kerekesszék. Teljes mértékben OEP támogatott, ha van közgyógyellátás. A kocsit a GYSGY Reha Kft. gyártja.