Gyakran Ismételt Kérdések

Mivel is foglalkozik a Tégy Jót!®?

A tegyjot.hu kizárólag jótékonysági ügyeket jelenít meg és támogatást gyűjt rászorulóknak.

Az oldalon nem általánosságban nonprofit szervezeteknek gyűjtünk, hanem konkrét ügyekre várjuk a támogatásokat. A tapasztalat az, hogy ha konkrét emberek szívszorító történetét olvassuk, sokkal motiváltabbak vagyunk arra, hogy segítsünk. És szívszorító történetekben sajnos nincs hiány. Az állatvédelemre azonban NEM áll módunkban gyűjteni!

Ki üzemelteti a Tégy Jót!® oldalát?

Tégy Jót!® oldalát, Ganyi Károly üzemelteti. Közülük az oldal készítője és ötletgazdája, maga is súlyosan mozgáskorlátozott.

Hogyan tudok adakozni?

Ha kiválasztottál egy Gyűjtést, egyszerűen kattints a „Támogatás” gombra! Regisztrálni nem szükséges, de a neved és az email címedet meg kell adnod. Kiválasztod, hány Forintot szeretnél adományozni, majd fogsz kapni egy e-mailt, amiben minden további teendő pontosan le lesz írva.

Hogyan tudok fizetni?

Fizetni bankpénztári befizetéssel, átutalással, vagy PayPal fiókkal lehetséges.

PayPal fizetés esetén a tárgyhónap utolsó napján továbbítjuk a teljes összeget a támogatott számlájára a megadott közleménnyel.

Bankkártyás fizetés (Visa, MasterCard, American Express) esetén a tárgyhónap utolsó napján továbbítjuk a teljes összeget a támogatott számlájára a megadott közleménnyel.

Mikor kell fizetnem?

A támogatást a megrendeléstől számított 8 napon belül kell kifizetned. A támogatásod közvetlenül a támogatott bankszámlájára kerül. Ha mégsem tudod valami miatt 8 napon belül fizetni, természetesen akkor sem vész el a lehetőség, a később beérkezett támogatásokat éppúgy megérkeznek a támogatott számlájára. Fontos! Azzal, hogy a Tégy Jót!® felületén a Támogatás gombra történt kattintás, még nem történt meg az ügy tényleges támogatáa! Ez csak egy gesztus. A tényleges támogatáshoz a vásárlástól számított 8 napon belül fel kell keresned a bankod online felületét, vagy a bankfiók pénztárán is befizetheted az összeget.

Ha több megrendelésem van ki tudom fizetni egy tranzakcióval?

Nem. Minden támogatottnak más-más a számlaszáma.

Honnan tudom, hogy tényleg eljut a támogatásom az általam kiválasztott Támogatotthoz?

A vásárlás után a visszaigazoló emailben szereplő összeget a gyűjtésben szereplő számlaszámra, vagy paypal címre kell utalni.

Az ajánlat lejárta után minden esetben közzétesszük, hogy mennyi kupon talált gazdára. Ezt az „Akiknek segítettünk“ menüpont alatt találod.

Tudok készpénzzel fizetni?

A Tégy Jót!® oldalán nincs lehetőség közvetlenül készpénzes fizetésre.

Tudok bankkártyával fizetni?

Igen! Ebben az esetben a a támogatás összege az Alapítvány bankszámlájára kerül. Az adományok a tárgyhó utolsó napján kerülnek elutalásra a támogatottak számlájára.

Nem tárolunk bankkártya adatokat, így a fizetés teljesen biztonságos!

Tudok PayPal-al fizetni?

Igen. Ebben az esetben az Alapítványunk PayPal számlájára kerül az adományod, melyet 30 napon belül utalunk tovább a támogatott bankszámlájára.

Azonban tudd, hogy a PayPal levon érte 3% jutalékot. Így lesz pl. az 5000 Ft-ból 4730 Ft, ami ténylegesen a PayPal számlánkra kerül. Mi az Alapítvány ebből már további jutalékot nem vonunk le!

Cégként szeretnénk támogatni egy Tégy Jót!®-on gyermeket, lehetséges ez?

Természetesen.

Ebben az esetben az alapítványunk számlájára lehet utalni a gyermeknek szánt összeget:

Bank neve: OTP Bank Nyt.
Számlaszám: 11734121-23501337
IBAN: HU78 1173 4121 2350 1337 0000 0000
SWIFT: OTPVHUHB
Közlemény: A Támogatott neve, Adomány

Az alapítványhoz érkezett célzott támogatás esetén, 50 000 Ft felett 10% kezelési költség levonásra kerül.

Adóigazolás igényléshez az Adóigazolás igénylése című űrlapunkat szükséges kitölteni.

Mennyi ideig van kint egy gyűjtés?

Alapesetben, gyűjtés közzétételétől számított 180 napig. Ez idő alatt lehet kampányolni az éppen aktív gyűjtés(ek)ért link megosztással.

Le fog járni a gyűjtésem, de még nem gyűlt össze a cél. Mi a teendőm?

A gyűjtéstől számítva ajánlott minden számlakivonatot eltenni, mellyel tudod hitelt érdemlően igazolni tudod, mennyi pénz gyűlt össze. Ami nem ránk tartozik (pl. a párod fizetése, vagy éppen mennyiért tankoltál az autódba, stb), nyugodtan kihúzhatod, mielőtt elküldöd nekünk.

Ezt megteheted szkennelve az elszamolas@tegyjot.hu email címre küldve, vagy postai úton levelezési címünkre: 2889 Súr, Petőfi Sándor u. 3. (Csima Adrienn Ágnes)

Mi történik akkor ha lejár a gyűjtés?

A lejárt gyűjtés archiválódik, s átkerül az Akiknek segítettünk menüpontba. Ekkor már nem lehet vásárolni támogatásokat, ezt bizonyítja „A gyűjtés lejárt” felirat is.

Összegyűlt a pénz, és a gyűjtés is lejárt, de nem számoltam el... Lehet új gyűjtést indítani?

Sajnáljuk, de nem. Leghamarabb a gyűjtés lejártától 1 évig nélkülöznöd kell a Tégy Jót!®-on való gyűjtést.

Szeretnék felkerülni az oldalra támogatottként. Hogyan lehetséges ez?

Töltsd ki a weboldalon található kérelmet. Ehhez kérjük, tölts fel a megfelelő helyen egy oldal zárójelentést, emelt családi pótlékról vagy GYOD-ról szóló határozatot (vagy amennyiben elmúltál 18 éves, de még nem vagy 35, NRSZH szakvélemény határozatot), és egy fotót a támogatott személyről.

Nem találom itt, ami engem érdekel, hogyan tudom feltenni a kérdésemet?

Írj az tegyjot (kukac) tegyjot.hu e-mail címre!